Saturday, August 6, 2011

Abad ke-21

Assalamualaikum, dont laugh aku saja je letak entry tu, t tau nak bubuh entry ape :)
Sebernanye kan , aku kan , erm kan . GEDIK jap .
Sebernarnye dragon ball ada 7 bijik semuanye. Tak kelaka kan sbb tu aku tak masuk raja lawak.


Tade larh seriously nak bincang about friendship, Apa yang korang faham pasal persahabatan ?
Ape yang aku tau Friendship isn't a big thing, it's a million little things. Seumur hidup aku, pada usia 20 tahun baru aku tengok friendship niey pelbagai kan. Sebab selama ni aku tau friendship erm macam mana aku nak cakap ea, tapi ape yang aku lalui persahabatan ni kita akan bersama dlm susah n senang mereka akan ada.
Tapi bila aku da meningkat 20an ni la kan, erm macam macam aku tengok.
Ade yang kawan bila senang je, bila susah ? gone, masing masing buat hal sendiri.
Ade yang bercerite antara satu same lain. Kate awak kawan dia kenapa awak jaja cerita dia kat org lain. itu ker kawan ?
Ade jugak kawan yang BACK STAB, yang makan kawan sendiri. Aku pernah di bagi gelaran tu, Rase nak bunuh diri pun ada, aku rasa aku ta penah makan kawan, aku ta pernah amek bf org, aku ta pernah amik kesempatan atas org lain. Ouh kau rase tak ape yang aku rase. Ta payah la tau kesahnye macam mana sebab nanti mesti aku akan membazirkan airmata aku niey kan.
Macam macam kan org di dunia ni. 
Ade yang tak nak bff dia kawan dengan org lain, dia nak bff dia dengan dia jer. ERMMM.
Ade jugak yang memilih kawan, Berkawan hanya pade org yang berharta sahaje. Yes org macam ni still wujud lagy walaupun kita sekarang di abad ke-21. Awak, walaupun saya tade pape, sy ada ilmu yang bole bawak saya kemana sy nak ta perlu kekayaan pun .


AKU ? Yes aku ada Bff, his the only one yang boleh faham aku. His the one yang selalu ada for me.
Muhammad Safwan, Dia larh org yang aku sayang, my true boyfriend, my end last best friend.
His the only one.
Sebab tade sape nak kawan dengan aku kan, eh ta kesah punye la. 
Aku sedar diri, sbb org sekeliling meyedarkan sapa aku di mata mereka. Sekarang ni mostly aku tengok suma nak kawan yang lawa lawa yang hensem hensem, yang kaya kaya. Yang cikai cikai niey mana ada org pandang. Trust me. Cube tengok kalau kat facebook org add. Korang akan tengok dulu kan, tengok kalau lawa, vouge, hensem, kaya baru korang approve or add. Funny.
See, abad ke-21 pun ade lagi org macam ni tau.
Erm cube pandang kat diri kita sendiri, Jangan la menilai dari luaran sahaja. 
kita ni bukan nye sempurna mana, cantik, kaya, hensem tak menjamin pun semua tu tak guna kalau kita cetek pemikiran kan.


SEKIAN LA HUJAH HUJAH SAYA MALAM INI. SAYA MINTA MAAF SEKIRANYA TERSILAP KATA, MEMBUAT AWAK TERASA ATAU PUN APE SAJE. KITA RAKYAT MALAYSIA YANG DIBERI KUASA UNTUK BERSUARA. PEACE NO WAR.
SELAMAT BERSAHUR :)

SUKIEY 

No comments: