Monday, February 28, 2011

Kawan Bukan Segalanya !

Hye bloogie , entry aku kali niey tade larh menarik mana pun kan . tapi nasib kau larh ea , aku nak cite jugak . Nape entry aku mcm niey ? 
Actually bukan saje2 tapi mungkin berlaku di depan kita .

Is it Friends are everything ?

Tibe2 aku terasa nak buat entry niey . kenapa ?
Certain org taleh hidup tanpa kawan ? memang kite patut ada kawan , yes we should be .
tapi kalau kawan pun menyebab kan kite saket haty , terase haty , marah , tersinggung and ada kalanya kita akan berfikiran negative tentang mereka disebabkan perubahan mereka .
Aku tak tau larh sama ada perubahan dari segi dalaman or outside , its depens on it .

Kadangkadang aku sendiri terfikir untuk tidak berkawan , ntah larh kenapa tibetibe kepala aku set yang kawan its not important . jangan tersilap angap pulak kat sini , bukan sebab kite da ade special friends which is BF kite ketepikan kawan , nope . its not a point .
Certain org kate kite harus pilih kawan , tapi mcm mana kite nak pilih kawan ?
sebab bagi aku kawan tak kesah , ta payah larh kite nak memilih , 
sebab bile kite ke arah kebaikan sangat mustahil yang kite akan dapat kawan yg sejahil manusia betol tak ?
kalau jahat , jahat larh dapat nye .
kalau baik , baik lar dapat nye .
bukan larh nak cakap aku niey baek untuk dapat kawan sebaek manusia di dunia niey .
itu sume dari diri kite sendiri kat mana kite nak letak diri kite .

Tapi " kawan bukan segalanyanye " betol ker ?
Aku kadangkadang terfikir sebab kawan kite bermasam muke , sebab kawan kite bercerita sesame sendiri . and ade kalanye kite bergaduh sebab kawan .

Kawan ? 
Bukan kah kawan tempat kite meluahkan sesuatu , 
bukan kah kawan tempat kite bersuke .
bukan kah kawan tempat kite berduka .
sumenye kawan betol ?

Tapi mungkin ape yang mak aku kate betol ! bukan sume kawan same ,
Bukan sume kawan yg sanggup bersusah senang ngn kite .
Betol jugak kate BF aku , bukan sume kawan same , 1 antara 1000 ade yang terbaik .

Sukiey

No comments: