Tuesday, January 5, 2010

Pergolakan yang masih ada cinta

mengenakan seluar pendek t-shirt biru......
assalamualaikum.........
waalaikumussalam b da sampi,, duduk la.'tenang dia menjawab salam
lelaki itu duduk dengan gayaa yang duduk dgn gaya yang disengangi
hmm cyg nk mkn..??
tape la b, cyg da kenyang...
hmmm...ni first time b dengar cyg kata kenyang'mereka tergelak bersma-sama
tiba-tiba suasan senyap seketika
seorang gadis termenung
cyg.....cyg ade masalah ker....?? you look so weird
suasan hinggar binggar di restoran itu mempengaruhi kesunyian yang bertamu di antara mereka berdua....masing-masing melayan perasaan.....
sy ade sesuatu nk tnye b...
apa dia cyg....??? suaranya membuat aku lemah , bukan sesuatu yang mudah untuk melangkah pergi ,Ya Allah , kuatkan hati hamba-MU ini
ermmm ...
ya cyg ckp je '
ermmm b syg sy?? soalan itu terluah cukup untuk membuat lelakii itu mengerutkan dahinya......
maksud cyg.....???
b syg sy...??? just a simple question b....
perlahan aku melihat tamapnag itu mengannguk...aduhh , sebak mula bertamu......
tp b syg cyg tp nape b bwt cyg mcm niey......hati gadis sgt terpanah ...
cyg...
no! but u do this to me.....why..??
tp cyg.....
takde tapi-tapi b...izinkan sy pergi..sy ckup terseksa hidup mcm niey,,,Ya Allah tabahkn la jiwaku,suaru itu makin menggeletar...tak perlu la b risaukn cyg...sy msh muda , perjalanan hidup sy masih panjang ..insyaAllah mungkin ada org lain untuk sy..sy redha b...
cyg.... tidak senyum .mendung muncul di wajah itu....adakah dia akn terluka ???
ahhh tak mungkin dia terluka.... selama ni dia mn ada perasaan..
b...cyg tw b syg dia...if b tak syg dia...b tak kn bwt semua ni kn....
cyg ..please dont do this to me.. im sorry... sayup terdgr suare lelaki ini...
usaha la b klu b betul2 syg dia...ikhlas nk dpt dia... dan jujur pada cinta b...jng bwt dia sakit..dan sy doakan b dari jauh...klu b kahwin nanti jemput sy ' hahah
gadis tergelak , ketawa yg agak sumbang pendengaran .tanpa sedar setitis air mata mengalir di sudut matanya
lelaki itu tidak bersuara hanya menatap dengan pandangan mata tajam pada gadis , tak diketahui apa yang ada dlm fikiran nye ...
mulai hari ni ingtla sy sebagai kawan b bukan kekasih b lg '' gadis mula tenang
'' terima kasih segalanya ats apa yang tlh b lakukan pd sy..menjaga sy dan maafkan sy untuk segala kekuranganda kelemahan sy membuat b sakit...keluhan panjang terluah dari mulut gadis , masing-masing menatap wajah tanpa sebarang kata yang terucap.....
'' b ...da lewat niey sy balik dulu la...
'' cyg ....b nak tanya ni... ''
ya b...
'' cyg da tak sayang b ker...??
''bukan tak syg b...tapi itulah yang terbaik untuk kita berdua , untuk b.....
tuhan , tabahkan hatiku , sudah lama aku mengambil masa untuk mewaraskan fikiranku dan aku menyedari yang inilah jalan terbaik untuk aku...tuhan bantu aku untuk lupakan dia , tenangkan jiwaku , restuila jalan yang aku pilih ini...tuhan luputkan cintaku padanya , semoga cinta ku padaMU akn lebih bertambah.....tuhan tolong hambaMu ini....
saat aku sedih .. aku berserah padamu ya Allah...
aku terus menahan air mata yg hendak mengalir .... dan aku menatap matanya mungkin untuk yang terakhir kalinya..
" b i'm sorry .. " u know wht i love you so much
'' so ??
pertanyaan yg terkuar dari mulut lelaki itu ..
aku hanya mendiamkan diri ..
"b . cyg pergi dulu .. and i hope bila cyg tinggalkan b. cyg dpt lupakan b sepenuh .coz its hard to me to forget all our memories ...
" cyg please.
" okay la b . i got to go..
see you next time...byee . i love u .
" cyg i love u too. "
aku terus berlalu pergi dr tempat tersebut...
air mata mula mengalir..
aku terus pulang ke rumah ..
sampai sahaja bilik ..
and i got msj to read...
" u must be stronger girl " :)
" oh thnxx my frenz .."
aku harus kuat lalui semua cobaan yang harus aku jalani..
setelah seminggu aku berkurung ..
aku harus bangun dan bina hidup baru ...
walaupon sampai sekarang aku belom lagy dapat lupakan dia..
aku berserah padaMU ..
ini adalah ujian dalam usia ku yang semakin meningkat dan dapat mendewasakan lagi diri ku ..
after a weeks..
he send me a text
" where have you been " i wanna see u please i mish you so much "
hurhhh aku harus kuat ...
aku abaikan segalanya tentang dia ..
" kenapa cyg wat b mcm niey " sorry sgt2 cyg .. bukan b yg nak semua ni jadi..."
urhh aku tak nak dengar sebarang asalan .. even in my heart say tht i still love you..
but i cant ..
aku da puas terseksa denga peri laku mu..
aku da tak sanggup terluka...
setelah hari yang aku lalui tanpa dia..
aku masih sentiase terdengar suaranya memanggilku..
aku sentiasa dengar dia membisikkan kata2 cintanya...
i miss him..
tapi aku telah buat keputusan ..
aku harus akui yang aku da tak boleh bersama dengannya...
hingga ke tarikh hari ni aku masih tak boleh lupakan dia..
walaupun ada seorang yg boleh menggantikan tempatnya..
tapi kau tak boleh terima...
.......................................................................................................................

No comments: